Bod obnovy

04.01.2015 17:50

„Pomoooc! Asi jsem si zničila počítač! Windows hlásí kritickou chybu a jsou asi tak milionkrát pomalejší a nic nefunguje!“ volala jsem zcela zoufalá kamarádovi, o němž vím, že často opravuje neopravitelné počítačové vraky. „A cos prováděla?“ „Ále, … “ nadechla jsem se a pak jsem mu plna zoufalství barvitě líčila, co přesně se s mým netbookem dělo a co všechno už jsem podnikla pro jeho záchranu.

Po pár komentářích typu „Tos udělala pěknou blbost“ jsem měla jasno. Smazat všechno, co navrhne aplikace pro vyhledání a odstranění spyware, adware, trojských koní a další všemožné počítačové havěti, nebyl zrovna nejchytřejší nápad. Před sebou jsem měla krásnou ukázku toho, jak to dopadá, když si člověk omylem odinstaluje důležitý kus operačního systému…

„A zkoušela jsi bod obnovy?“ „Ne, nezkoušela… a ani nevím, kdy jsem naposledy vytvářela bod obnovy…“ odvětila jsem plna pesimismu. Nicméně po drobné nápovědě se mi podařilo vrátit změny v systému do stavu, ve kterém byl před dvěma dny. Řeknu vám, opravdu se mi znatelně ulevilo.

Když jsem pak večer usínala po vyčerpávajícím, leč vítězném boji s rozpadajícími Windows, říkala jsem si, jak by to bylo super, kdybychom i my měli v životě takové osobní „body obnovy“. Člověk by se mohl vrátit do stavu před třemi dny, týdny či roky a rozhodnout se jinak, lépe.

Ale počkat! Vždyť on ten bod obnovy existuje! Bůh sám jej vytvořil! Poslal na svět jediného Syna jako oběť smíření za naše hříchy, abychom skrze něho měli život! (1 Jan 4/9-10 parafrázováno).

Jak často se mi stává, že se má duše ve mně hroutí stejným způsobem jako můj počítač. Ještě že pak přijde Duch Svatý, aby mi připomněl, že můžu s důvěrou očekávat Hospodinovo milosrdenství, jež nepomíjí, jeho slitování, jež nekončí a obnovuje se každého rána. (Pláč 5/20-23 parafrázováno).

„Díky, Bože. Díky, za každé nové ráno!“ blesklo mi hlavou, když jsem se spokojeně zachumlala do peřin.

Zpět

Kontakt

Lucie Černohorská

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode